سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اوقات شرعی
امروز : یکشنبه 103 اردیبهشت 16
u سلام بر انسان حقیقت جو - امام حسین .موسسه فرهنگی هنری الزهرا

[ و ابو جعفر محمد بن على باقر از او ( ع ) حکایت کرد که فرمود : ] دو چیز در زمین مایه أمان از عذاب خدا بود ، یکى از آن دو برداشته شد پس دیگرى را بگیرید و بدان چنگ زنید : امّا امانى که برداشته شد رسول خدا ( ص ) بود . و امّا امانى که مانده است آمرزش خواستن است . خداى تعالى فرماید « و خدا آنان را عذاب نمى‏کند حالى که تو در میان آنانى و خدا عذابشان نمى‏کند حالى که آمرزش مى‏خواهند » [ و این از نیکوتر لطایف معنى را برون آوردن است و ظرافت سخن را آشکار کردن . ] [نهج البلاغه]

:: خانه

:: مدیریت وبلاگ

:: پست الکترونیک

:: شناسنامه

:: کل بازدیدها: 2394

:: بازدیدهای امروز :0

::  RSS 

vموضوعات وبلاگ

vلوگوی وبلاگ

سلام بر انسان حقیقت جو - امام حسین .موسسه فرهنگی هنری الزهرا

vاشتراک در خبرنامه

 

vوبلاگ دوستان


vمطالب قبلی

vآهنگ وبلاگ

vجستجو در وبلاگ

! سلام بر انسان حقیقت جو

چهارشنبه 84/12/10 :: ساعت 10:0 عصر

هتک حرمت حرم عسکریین را به ساحت مقدس امام عصر(ع) ونیز عموم شیعیان جهان تسلیت عرض می کنم

به یاد داشته باشیم که این اولین باری نیست که مخالفان با اسلام دست به تعرض و احانت به مقدسات اسلامی در واقع به دنبال بی رنگ جلوه نمودن اتحاد میان مسلمانان بر می آیند.در هفته ی پیشین احانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و اینک با تمام بی شرمی حرم عسکرین را منهدم می کنند و فکر می کنند که با این کار ها می توانند وحدت بین مسلمانان وحتی دیگر پیروان مذاهب مختلف را با مسلمانان از بین ببرند. این در حالی است که محبت به اهل بیت علیهما السلام همچون نقشی که بر دل شیعیان حک شده است.

اللهم عجل لولیک الفرج

 

 

مختصری از سامرا

سامرا شهری است بین بغداد و تکریت که در جانب شرقی رود دجله قرار دارد. نام این شهر در اصل «سر من رای» بوده است یعنی «هر که آن را ببیند شاد می شود.»معتصم، خلیفه عباسی، که در سال 221 هجری به آبادانی این شهر پرداخت، این نام را برای آن برگزید.
بعدها این شهر رو به ویرانی نهاد و به « ساء من رای» (هر که آن را ببیند ناراحت می‌شود) مشهور شد و پس از مدتی به اختصار، « سامرا » نام گرفت. حرم مطهر عسگریین ( یعنی
امام هادی وامام حسن عسکری ) و قبر نرجس خاتون، مادر امام زمان، در سامرا قرار دارد. 
غیبت صغرای امام زمان از سردابی در همین شهر شروع شد. چند تن از خلفای عباسی نیز در این شهر دفن شده‌اند. در طول تاریخ بناهای زیبا و باشکوهی در سامرا ساخته شده که بقایای برخی از آنها تاکنون باقی مانده است.

منابع:
برگرفته از لغت نامه دهخدا به نقل از معجم البلدان و نزهه القلوب.


¤نویسنده: سعید فوجی

? نوشته های دیگران()

-- -- -- --